Blogissa: Yhteistä ymmärrystä korkeakoulutuksen kansainvälisyysosaamisesta tarvitaan

Roosa Käsmä

Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi) toteutti vuonna 2019 neljän koulutusalan arvioinnin korkeakoulutuksessa. Arvioinneissa yhtenä osa-alueena oli kansainvälisyyden näkyminen koulutuksissa. 

Kansainvälistymiseen liittyvät osaamistavoitteet näkyvät vain vähän opetussuunnitelmissa, vaikka alat olisivat tutkimuksessa hyvinkin kansainvälisiä. ”Kansainvälisyysosaaminen korkeakoulututkinnoissa: Mitä se on ja mitä se voisi olla?” -webinaari ti 18.8. vahvisti ajatusta, että korkeakouluissa toivotaan kansainvälisyysosaamisen eri osa-alueiden määrittelemistä kansallisesti, kirjoittavat Mira Huusko ja Riitta Pyykkö Karvin blogissa.

Sulje