Ohita sivupalkki
Esi- ja perusopetus
- Tulevat tiedonkeruut
- Oppimistulosarviointien prosessikaavio
- Oppimistulosten arvioinnit
- Teema- ja järjestelmäarvioinnit
- Eriyttäminen perusopetuksessa (2022-2024)
- Harrastamisen Suomen mallin arviointi (2022–2023)
- Kehittävä arviointi maahanmuuttotaustaisten oppilaiden koulunkäyntivalmiuksia tukevassa toimenpideohjelmassa (KIEPPI)
- Kiusaamista ehkäisevien sekä hyvinvointia ja työrauhaa parantavien menetelmien arviointi
- Maaseutu- ja saaristoalueilla asuvien lasten sivistyksellisten ja sosiaalisten oikeuksien toteutuminen kouluverkon muutoksissa ja peruskoulujen lakkautusten vaikutukset alueiden elinvoimaan
- Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
- Perusopetuksen laadunhallinnan nykytilan kartoitus
- Saamen kielten etäopetuspilotin toimintamallin arviointi (2021–2022)
- Sitouttavan kouluyhteisötyön arviointi
- Sosiaalinen yhteenkuuluvuus -tutkimushanke (2021–2024)
- Valmistava opetus ja oppilaan oman äidinkielen opetus (VOMA-arviointi)
- Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
- Selvitys sukupuolten välisten ja sisäisten oppimistuloserojen syistä ja taustoista (2020–2021)
- Esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteiden toimeenpanon arviointi (OPS-arviointi 2016–2020)
- Maahanmuuttajien koulutuspolut
- Opiskelijan siirtymät ja opintopolun sujuvuus koulutuksen nivelvaiheissa
- Maahanmuuttajien koulutukseen integroitumisen hyviä käytäntöjä
- Oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa
- Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen järjestäjien laadunhallinta- ja itsearviointikäytänteet
- Kaksi- ja monikielisyyden tarkastelu ruotsinkielisissä kouluissa
- Valtiontalouden säästöjen vaikutukset sivistyksellisten oikeuksien toteutumiseen
- Oppilas- ja opiskelijahuoltolain toimeenpanon arviointi
- Työrauha ja turvallinen oppimisympäristö kouluissa ja oppilaitoksissa
- Tilaa arviointipalvelu
- Digitaalinen oppimistulosten arviointi