Hur är läget med vårt utbildningssystem? Resultat från den nationella utvärderingsverksamheten
Tekijät:Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Kieli:ruotsiJulkaisuvuosi:2019
Tekijät:Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Kieli:ruotsiJulkaisuvuosi:2019
Tekijät:Janniina Vlasov, Jenni Salminen, Laura Repo, Kirsti Karila, Susanna Kinnunen, Virpi Mattila, Thomas Nukarinen, Sanna Parrila & Hanna Sulonen Kieli:suomiJulkaisuvuosi:2018
Varhaiskasvatuksen laatu puhuttaa julkisessa keskustelussa. Varhaiskasvatusta ja sen laatua voidaan kuitenkin tarkastella ja arvioida vain, jos tiedetään, mitä laadulla tarkoitetaan.…
Tekijät: Laura Repo, Maiju Paananen, Virpi Mattila, Marja-Kristiina Lerkkanen, Mervi Eskelinen, Lillemor Gammelgård, Jyri Ulvinen, Hanna Hjelt ja Jukka Marjanen…
Karvi on arvioinut varhaiskasvatustyötä ohjaavia varhaiskasvatussuunnitelmia (vasu) ja niiden käyttöönottoa kunnissa ja yksityisissä palveluissa. Vasut toimivat melko hyvin työn tukena,…
Karvi aloittaa syyskuun alussa hankkeen, jossa arvioidaan opetus- ja kulttuuriministeriön vuosille 2018–2020 käynnistämää kokeilua viisivuotiaiden maksuttomasta varhaiskasvatuksesta. Arvioinnilla selvitetään muun…
Oppilaiden vanhempien koulutustausta, koulutuksen arvostus ja huoltajilta saatavan tuen määrä luovat merkittäviä eroja oppilaiden osaamiseen perusopetuksessa. Ammatillisen koulutuksen työelämälähtöisyys on…
Tekijä: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Kieli: suomi Julkaisuvuosi: 2018
Arviointifoorumissa kehitetään suomalaista koulutusta Karvi järjestää toukokuussa Arviointifoorumin, jossa kuullaan uusinta kansallista arviointitietoa ja kehitetään yhdessä suomalaista koulutusta. Tapahtuman aikana tarkastellaan laaja-alaisesti koulutuksen…