
IIEP-UNESCO genomför åren 2019–2021 ett projekt, vars tema är Flexible learning pathways in higher education (Flexibla studievägar inom högre utbildning). Syftet med projektet är att utreda nationella riktlinjer, instrument och utvecklingsåtgärder i anknytning till flexibla studievägar i olika länder samt deras funktionalitet och effekt på högskolenivå.
Den jämförande utredningen genomförs samtidigt i åtta olika länder: Chile, England, Sydafrika, Jamaica, Indien, Malaysia, Marocko och Finland.
Finlands landsrapport
- Finlands landsrapport har publicerats i NCU:s publikationsserie i september 2020: Flexible learning pathways in higher education. Finland’s country case study for the IIEP-UNESCO SDG4 project in 2018–2021
IIEP-UNESCO country note
- På basis av NCU’s rapport, IIEP har publicerat en samfattning: IIEP Country Note No. 2/2021. Flexible learning pathways in Finnish higher education.
IIEP-UNESCO publikationer
- IIEP har publicerat landsrapporter som berör de åtta deltagarländerna
- IIEP publicerade arbetpapper: IIEP-UNESCO Working Papers (2020). SDG 4 – Policies for Flexible Learning Pathways in Higher Education: Taking Stock of Good Practices Internationally
- Beskrivning av IIEP-projektet (21.6.2019)
International Policy Forum 6.-8.7.2021
- Webbinariets YouTube inspelningar och presentationer
- Finlands presentation i webbinariet: Weimer & Moitus: Open Studies Pathway in Finland
Mer information
Sirpa Moitus, 029 533 5518, förnamn.efternamn@karvi.fi
Dela på Facebook Dela på Twitter