Hur läser och skriver niondeklassarna? Sammanfattning av resultaten i utvärderingen av lärresultat i svenska och litteratur i åk 9 våren 2019
Författare:Jan Hellgren & Jukka Marjanen Språk:svenskaPublicerad:2020
Författare:Jan Hellgren & Jukka Marjanen Språk:svenskaPublicerad:2020
På grund av coronaepidemin övergick nästan hela utbildningssystemet i snabb takt till distansundervisning med olika digitala system. Effekterna av de…
Även om corona-epidemin har medfört många utmaningar i utbildningen, har de avvikande undervisningsarrangemangen även skapat goda praxis som utnyttjas i…
På webbinariet presentera NCU resultaten av utvärderingen Effekterna av undantagsförhållanden på jämlikhet och likabehandling i utbildningen. Under tillfället diskuterar…
NCU publicerar i december resultat som gäller utvärderingen Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling på alla…
Lärandets stig börjar inom småbarnspedagogiken, där några av de viktigaste målen är att främja barnens välbefinnande och förutsättningar för lärande…
Författare:Nationella centret för utbildningsutvärdering (NCU) Språk:svenskaPublicerad:2020
Författare:Jan Hellgren & Jukka Marjanen Språk:svenskaPublicerad:2020
Elevernas läs- och skrivfärdigheter är mycket ojämna i slutet av årskurs 9 i Svenskfinland. Skillnaderna syns bl.a. mellan olika kommuner,…