Fokus i utvärderingen:
- Implementeringen av läröplansgrunderna
- Allmänbildning och ny pedagogik
- Smidiga lärstigar till fortsatta studier, arbetsliv och världen
- Specialundervisning och stöd fär lärande
- De studerandes välmående
- Förnyelser i studentexamen
Gymnasiereformen (2017)
- utbildningens dragningskraft
- allmänbildning
- fortsatta studier, smidiga övergånger
- högskolesamarbete
- kvalitet
- lärresultat
- smidiga lärstigar
- handledning och stöd
- ämnesövergripande studier
GLP-reformen (2021)
- mångsidig kompetens
- nya strukturer
- studiehandledningen
- stöd
- välmående
- samarbete: högskolor, arbetsliv, världen
I bakgrunden:
- Utvidningen av läroplikten (2021)
- Högskola: Antagningsreformen (2020)
- lagen om studentexamen (2019)
- Gymnasilagen (2018)
- Elev- och studerandevårdslagen (2013)
- Universitetslagen (2009)
Kontext:
Gymnasiet. Tidfördelning. Unga och vuxna. Välmående?
Dela på Facebook Dela på Twitter