Hoppa över sidofältet
Yrkesutbildning
- Årsklocka för utvärderingar av yrkesutbildning
- Utvärderingar av lärresultat
- Tema- och systemutvärderingar
- Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
- Förhållandet mellan yrkesutbildningens kunnande och yrkeshögskolestudiernas krav
- Förverkligande av individuella studievägar inom yrkesutbildningen
- Studerandes utveckling till aktiva och kritiska medborgare på andra stadiet
- Utbildningssystemets förmåga att svara på utmaningar för kontinuerligt lärande vid plötsliga strukturomvandlingar
- Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022-2024
- Utvärdering av examenssystemet för yrkesutbildning och utvecklingen av examenssystemet
- Utvärdering av utbildningar inom småbarnspedagogik
- Utvärdering av utbildningen inom sjöfart 2020–2022
- Yrkesprovsverksamhetens kvalitet och kunnande som påvisats i yrkesproven
- Lärande i arbetslivet och samarbete med det inom yrkesutbildningen
- Särskilt stöd inom yrkesutbildningen
- Studerandes övergångar och smidiga studievägar
- Utbildningsvägar för invandrare
- Företagande i yrkesutbildningen och högskolorna (Yrtti-utvärdering)
- Utvärdering av verkställandet av lagen om elev- och studerandevård
- God praxis för integration av invandrare i utbildningssystemet
- Kompetensbaserad, kundorienterad och effektiv yrkesutbildning
- Utvärdering av systemet för utvärdering av lärresultat i yrkesutbildningen
- Utvärdering av sjöfartsutbildningen
- Utvärdering av kvalitetshantering och stöd till utbildningsanordnarna
- Sammanfattningar av de centrala resultaten av utvärderingarna inom yrkesutbildningen