Korkeakoulutuksen teema-ja järjestelmäarvioinnit kohdistuvat johonkin sisällölliseen kokonaisuuteen tai aihepiiriin tai jonkin koulutusmuodon tilan arviointiin. Järjestelmäarvioinneissa arvioinnin kohteena on koulutusjärjestelmä tai sen osa-alue. Kohteena voi olla koulutuspolitiikka ja sen toimeenpano tai koulutusjärjestelmän kehittäminen. Teema-arvioinnit voivat kohdistua joko vain korkeakoulutukseen tai samanaikaisesti useaan koulutusjärjestelmän osaan. Arvioinneissa käytetään osallistavia ja monipuolisia arviointimenetelmiä. Arvioinneissa otetaan huomioon eri sidosryhmien näkökulmat.
Korkeakoulutuksen koulutusala-arvioinnit ovat myös Koulutusala-arvioinnit -sivulla.
Käynnissä olevat teema-arvioinnit vuonna 2023
- Varhaiskasvatuksen koulutusten arviointi
- Korkeakoulupedagogiikan tila ja uudistaminen -arviointi
- Korkeakoulutuksen kärkihankkeiden 2017-2022 arviointi
Päättyneet teema-arvioinnit vuosina 2016-2022
- Koulutusjärjestelmän kyky vastata jatkuvan oppimisen haasteisiin äkillisissä rakennemuutoksissa 2020-2022
- Merenkulkualan koulutuksen arviointi 2020-2022
- Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen 2020-2021
- Oikeustieteellisen koulutusalan arviointi 2020-2021
- Sosiaali- ja terveysalan koulutuksen arviointi 2020-2021
- Unesco IIEP-hanke: Joustavat opintopolut korkeakoulutuksessa 2018-2022
- Koulutusala-arvioinnit: humanistinen ala, kauppatieteet ja liiketalous, tekniikka ja yhteiskuntatieteet 2018-2022
- Maahanmuuttajat korkeakoulutuksessa 2018-2019
- Yrittäjyys ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa (Yrtti) 2017-2018
- Opettajankoulutusfoorumin arviointi 2017-2018
- Lääketieteen peruskoulutuksen arviointi 2016-2018
- Maahanmuuttajien koulutukseen integroitumisen hyviä käytäntöjä 2016-2019
- Merenkulkualan koulutuksen arviointi 2015-2017
- Ruotsin kielen opettamiseen kelpoisuuden tuottavien koulutusten arviointi 2016-2017
Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä