Hyppää pääsisältöön
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi)
Näytä valikko
Sulje valikko
Päävalikko
Ajankohtaista
Uutiset
Tapahtumat
Blogi
Kannanotot ja lausunnot
Policy briefit
Uutiskirjeet
Webinaaritallenteet
Julkaisut
Arvioinnit
Varhaiskasvatus
Varhaiskasvatuksen laadun arvioinnin perusteet ja suositukset
Valssi – Varhaiskasvatuksen laadunarviointijärjestelmä
Yleistä tietoa Valssista
Koulutukset ja tukimateriaalit
Arviointityökalut ja pohdintakysymykset
Varhaiskasvatuksen arviointiverkosto
Saamelaisen varhaiskasvatuksen arviointityökalun pilotti
Teema- ja järjestelmäarvioinnit
Arviointi kiusaamisen vastaisen toiminnan toteutumisesta sekä lasten kiusaamisen vastaisista ja sosioemotionaalisia taitoja tukevista menetelmistä varhaiskasvatuksessa
Miten menetelmät voivat hakea mukaan arviointiin?
Varhaiskasvatuksen tiedonkeruiden vuosikello
Esi- ja perusopetus
Tulevat tiedonkeruut
Oppimistulosarviointien prosessikaavio
Oppimistulosten arvioinnit
A-englanti, 7. lk
A-englanti, 9. lk.
A-finska, 9. luokka
Matematiikka, 9. lk
Perusopetuksen oppimistulosten pitkittäisarviointi, 1.–9. lk
Usein kysytyt kysymykset
Ruotsi (A- ja B1-oppimäärä), 9. lk
Suomen kieli ja kirjallisuus perusopetuksen päättövaiheessa, 9. lk
Äidinkielen pieni pitkittäisarviointi perusopetuksen päätöstä lukion päättöön
Perusopetuksen oppimistulosten arvioinnit 2014–2015
Teema- ja järjestelmäarvioinnit
Eriyttäminen perusopetuksessa (2022-2024)
Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
Kehittävä arviointi maahanmuuttotaustaisten oppilaiden koulunkäyntivalmiuksia tukevassa toimenpideohjelmassa
Mapping of Longitudinal data of Inequalities in Education (MapIE)
Sosiaalinen yhteenkuuluvuus -tutkimushanke
Esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteiden toimeenpanon arviointi (OPS-arviointi 2016–2020)
Harrastamisen Suomen mallin arviointi (2022–2023)
Kiusaamista ehkäisevien sekä hyvinvointia ja työrauhaa parantavien menetelmien arviointi
Lisätietoa hakuvaiheesta syksyllä 2021
Maahanmuuttajien koulutuspolut
Maaseutu- ja saaristoalueilla asuvien lasten sivistyksellisten ja sosiaalisten oikeuksien toteutuminen kouluverkon muutoksissa ja peruskoulujen lakkautusten vaikutukset alueiden elinvoimaan
Perusopetuksen laadunhallinnan nykytilan kartoitus
Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
Saamen kielten etäopetuspilotin toimintamallin arviointi (2021–2022)
Sámegielaid gáiddusoahpahus buorida sámeohppiid gielalaš vuoigatvuođaid
Sämikielâi káidusmáttááttâs pyereed sämiuáppei kielâlijd vuoigâdvuođâid
Sääʹmǩiõli ougglõsmättʼtõs pueʹrad sääʹmškooulniiʹǩǩi ǩiõlʼlaž vuõiggâdvuõđid
Selvitys sukupuolten välisten ja sisäisten oppimistuloserojen syistä ja taustoista (2020–2021)
Sitouttavan kouluyhteisötyön arviointi
Valmistava opetus ja oppilaan oman äidinkielen opetus (VOMA-arviointi)
Katsomusaineiden tiedonkeruu
Digitaalinen oppimistulosten arviointi
DigiOTA-hanke
Lukiokoulutus
Tulevat tiedonkeruut
Teema- ja järjestelmäarvioinnit
Lukion tuntijakokokeilun arviointi
Lukiouudistuksen arviointi (LUKA)
Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
Opiskelijoiden kasvu aktiivisiksi ja kriittisiksi kansalaisiksi toisella asteella
Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
Ammatillinen koulutus
Ammatillisen koulutuksen arviointien vuosikello
Oppimistulosten arvioinnit
Ammatillisen koulutuksen oppimistulosarvioinnit 2021-2025
Liiketoiminnan perustutkinnon, lähiesimiestyön ammattitutkinnon sekä johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon arviointi
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnon sekä tuotantotekniikan ammattitutkinnon ja erikoisammattitutkinnon arviointi
Luonto- ja ympäristöalan perustutkinnon ja luontoalan ammattitutkinnon arviointi
Pilotointi logistiikan ja sosiaali- ja terveysalan perustutkinnoissa sekä kuljetusalan ammattitutkinnossa
Puuteollisuuden perus- ja ammattitutkinnon arviointi
Sähkö- ja automaatioalan perustutkinnon, ammattitutkinnon ja erikoisammattitutkinnon arviointi
Turvallisuusalan perus- ja ammattitutkinnon arviointi
Teema- ja järjestelmäarvioinnit
Ammatillisen koulutuksen erityisen tuen arviointi
Opetus, opettajuus ja pedagoginen johtaminen
Työllistyminen ammatillisesta koulutuksesta
Varhaiskasvatuksen koulutusten arviointi
Ammatillisen koulutuksen tuottama osaaminen suhteessa ammattikorkeakouluopintojen vaatimuksiin
Arviointi ammatillisen koulutuksen tutkintojärjestelmästä ja sen kehittämisestä
Koulutusjärjestelmän kyky vastata jatkuvan oppimisen haasteisiin äkillisissä rakennemuutoksissa
Maahanmuuttajien koulutuspolut
Merenkulkualan koulutuksen arviointi 2020–2022
Näyttötoiminnan laatu ja näytöissä osoitettu osaaminen
Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
Opiskelijoiden kasvu aktiivisiksi ja kriittisiksi kansalaisiksi toisella asteella
Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
Työelämässä oppiminen ja työelämäyhteistyö ammatillisessa koulutuksessa
Yksilöllisten opintopolkujen toteutuminen ammatillisessa koulutuksessa
Laadunhallinnan arviointi ja tuki
Ammatillisen koulutuksen järjestäjien laadunhallintajärjestelmien arviointi 2022
Ammatillisen koulutuksen järjestäjien laadunhallintajärjestelmien arviointi 2015
Ammatillisen koulutuksen järjestäjien tukeminen laadunhallinnassa ja arvioinnissa
Yhteenvetoja ammatillisen koulutuksen arviointien tuloksista
Korkeakoulutus
4. kierros: Korkeakoulujen arviointimallin suunnittelu
Korkeakoulujen auditoinnit 2018–2024
Ljubljanan yliopiston auditointi 2023-2024
Aalto-yliopiston auditointi 2023
Åbo Akademin auditointi 2022
Centria-ammattikorkeakoulun auditointi 2023
Grazin yliopiston auditointi 2021
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun auditointi 2023
Hämeen ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Hanken Svenska handelshögskolanin auditointi 2023
Helsingin yliopiston auditointi 2022
Humanistisen ammattikorkeakoulun auditointi 2024
Itä-Suomen yliopiston auditointi 2022
Jyväskylän ammattikorkeakoulun auditointi 2019
Jyväskylän yliopiston auditointi 2021
Kajaanin ammattikorkeakoulun auditointi 2021
Karelia-ammattikorkeakoulun auditointi 2023
LAB-ammattikorkeakoulun auditointi 2024
Lapin ammattikorkeakoulun auditointi 2023
Lapin yliopiston auditointi 2022
Laurea-ammattikorkeakoulun auditointi 2022
LUT-yliopiston auditointi 2021
Maanpuolustuskorkeakoulun auditointi 2023
Metropolia Ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Oulun ammattikorkeakoulun auditointi 2024
Oulun yliopiston auditointi 2023
Poliisiammattikorkeakoulun auditointi 2023
Satakunnan ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Savonia-ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Seinäjoen ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Taideyliopiston auditointi 2024
Tampereen ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Tampereen yliopiston auditointi 2023
Turun ammattikorkeakoulun auditointi 2022
Turun yliopiston auditointi 2023
Vaasan yliopiston auditointi 2024
Vaasan ammattikorkeakoulun auditointi 2021
Xamk-ammattikorkeakoulun auditointi 2021
Yrkeshögskolan Arcadan auditointi 2023
Yrkeshögskolan Novian auditointi 2019
Korkeakoulujen auditointien aikataulu 2018-2024
Yhteenvetoa korkeakoulujen auditoinneista
Korkeakoulujen auditointirekisteri
Excellence-laatuleima
Excellence-laatuleiman saaneet korkeakoulut
Auditointien huomautus- ja valitusmenettelyt
Korkeakoulujen auditoinnit 2012–2018
Yhteenveto korkeakoulujen auditoinneista
Koulutusala-arvioinnit
Biotalousalan arviointi
Luonnontieteellisen koulutusalan arviointi
Koulutusala-arvioinnit: humanistinen ala, kauppatieteet ja liiketalous, tekniikka ja yhteiskuntatieteet
Lääketieteen peruskoulutuksen arviointi
Merenkulkualan koulutuksen arviointi 2020–2022
Oikeustieteellisen koulutusalan arviointi
Sosiaali- ja terveysalan korkeakoulutuksen arviointi
Teema- ja järjestelmäarvioinnit
Ammatillisen koulutuksen tuottama osaaminen suhteessa ammattikorkeakouluopintojen vaatimuksiin
Korkeakoulupedagogiikan tila ja uudistaminen -arviointi
Korkeakoulutuksen kärkihankkeiden 2017–2022 arviointi
Varhaiskasvatuksen koulutusten arviointi
IIEP-UNESCO -hanke: Joustavat opintopolut korkeakoulutuksessa 2018-2022
Koulutusjärjestelmän kyky vastata jatkuvan oppimisen haasteisiin äkillisissä rakennemuutoksissa
Maahanmuuttajat korkeakoulutuksessa
Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
Tekniikan tutkinto-ohjelmien akkreditoinnit
Ohjeita ja lisätietoa akkreditoinnista kiinnostuneille korkeakouluille
Akkreditoitujen tutkinto-ohjelmien rekisteri
Tekniikan korkeakoulutuksen asiantuntijaryhmä
Huomautus- ja valitusmettelyt
Ulkoinen arviointi
ENQA:n ulkoinen arviointi 2021–2022
ENQA:n ulkoinen arviointi 2016–2017
Korkeakoulujen laatuseminaarit
Korkeakoulujen laatuseminaari 2024
Korkeakoulujen laatuseminaari 2023
Korkeakoulujen laatuseminaari 2022
Korkeakoulujen laatuseminaari 2021
Korkeakoulujen laatuseminaari 2020
Korkeakoulujen seuranta- ja kehittämisseminaari 2019
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari 2018
Quality Assurance Fit for the Future QA-FIT-hanke
Vapaa sivistystyö
Teema- ja järjestelmäarvioinnit
Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
Maahanmuuttajien koulutuspolut
Maahanmuuttajien lukutaitokoulutuksen arviointi
Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
Valtiontalouden säästöjen vaikutukset sivistyksellisten oikeuksien toteutumiseen
Vapaan sivistystyön yhteiskunnallinen vaikuttavuus ja saavutettavuus (2025–2026)
Taiteen perusopetus
Tietoa meistä
Arviointisuunnitelma 2024–2027
Arviointisuunnitelma 2020–2023
Arvioinnin painopisteet 2020–2023
Strategia
Tietoa arvioinneista
Kehittävän arvioinnin toimintatapa
Arviointiaineistojen käyttö tutkimuksessa
Arvioinnin ja laadunhallinnan tuen käsitteet
Maksulliset arviointipalvelut
Kansainvälisten suomalaistyyppisten koulujen auditoinnit
Karvin organisaatio
Arviointineuvosto
Kokousten pöytäkirjat 6/2022–5/2026
Korkeakoulujen arviointijaosto
Toiminnan kehittäminen
Töihin meille
Opiskelijoille
Tukea laadunhallintaan
Yhteystiedot
Laskutusosoite
Medialle
Kysy ja anna palautetta
Valitse kieli, switch language, välj språk - nykyinen kieli suomi
fi
Sulje kielivalinta
fi -
suomeksi
sv -
på svenska
en -
in English
Hae
Saamelaisen varhaiskasvatuksen arviointityökalun pilotti 2022-2023 (pdf, 466.49 KB)